1 Ocak 2017 Pazar

Kitap Arşivine Bir Kitap Daha ? < 3 >

Not: Fotoğraf alıntıdır. Çok hoşuma gitti paylaşmadan edemedim :)

"" İşin doğrusu, benimki de o bildik hikayelerden biriydi. Şişenin dibine vurmuş bir yasak aşk hikayesi.Ama işte, insanlık tarihi nicelerinigörmüş olsa da naçiz varlığım için ilkti.Sizi için yeni olan, dünya için de öyledir. Zira dünyanızın hudutları kalbinizin ebadıyla ilgilidir.""

Yine kısa soluklu bir mola vermişim farkında olmadan. Yine herkese merhabalar. Şu zamanlarda kendi kendime kararlar vermeye başladım. Yok işte makaleler yazacağım, finaller gelmeden not çıkarmaya başlayacağım -yazıyı paylaşıp not çıkaracakmışım ama notlar çıkmış finaller verilmiş hala yayınlamamışım :(- , spor yapmam lazım başlayacağım derken falan aldığım kararlardan tek uygulayabildiğim kararım kitap okumak oldu.Yine karar verdiğim şeylerde uygulamada sıkıntı yaşıyorum. Benim bu halim ne olacak ! Söyleyin bana ...

Neyse bu tarz yakınışlarla daha da bunaltmadan okuduğum kitaba gelelim :) Ben bu kitabı tesadüfen buldum.Üniversitenin kütüphanesinde dolanıyordum dedim bakayım biraz kişisel gelişim tarzı kitaplara. Tabi arşivden baktığım hemen hemen birçok kitap yeni kampüsteki kütüphaneye götürüldüğü için bizim kampüste hiçbir şey kalmamış. Biz de elimizdekilerle yetinelim diyerek rafların arasında dolaşmaya başladık. Elime bir kitap geçti dedim bunu sonra okurum bana daha ilgi çekici bir kitap lazım. Biraz daha ilerleyince elime gelen ikinci kitap 'işte bu' dediğim kitaplardan oldu :)
Kitabımızın adı "Unutma Dersleri"
Yanlış anlaşılmasın diye önceden belirteyim, bir şeyleri unutmak istediğimden değil bu kitabı merakla okumaya başlayışım. Sadece adı ilgimi çekti ve arkasındaki yazıyı okumamla tamam buldum dediğim bir kitap oldu Unutma Dersleri.
Bu sıralar kafamı çok aşırı yoracak kitaplar okumak istemiyorum. Nedendir bilinmez ama kafam o kadar dolu ki, artık yeterli depolama alanı yok bildirimi yolluyor sürekli bana :D O sebeptendir ki daha çok "çerezlik" diye tabir ettiğim akıcı, dizi tadında fazla düşündürtmeyen kitaplar arıyorum.Bir tanesini elime geçirdim ve okudum işte :) Eğer bu tabire uyan önerileriniz varsa yorumlara bırakın adlarını lütfen. Okuma listeme eklerim ;)

Kitaba gelecek olursak; kitap genel olarak eğlenceli bıktırmayan bir anlatıma sahip. Kadının en kötü anları bile anlatışı o kadar esprili ki gülmemek elde değil. Az daha yazsaymış herhalde kitabın adı gülümseme dersleri olacakmış. Kitaptan alıntıların belki bir iki cümlesi okumak için sizi çekmeye yeter.
Konu olarak klasik... Bir kadının eşini aldatmasıyla vicdan yapması ve bu vicdan azabıyla olan imtihanını konu alıyor. Bu vicdan azabının üzerine bir de o sevgili tarafından terkedilmek..
Büsbütün çöküşe doğru giden karakterimiz soluğu MİM adlı kuruluşta alınca olayların seyri değişiyor ve genel olarak MİM'de geçen olaylar anlatılıyor. Kısaca unutma dersleri adı altında karakterimiz Feribe, tabiri caizse pışpışlanıyor, kafası meşgul ediliyor. Bu süreç içerisinde Feribe Hanımımız zaten unutmak istediği konulardan uzaklaşıyor ve olaylar bambaşka yerlere gelerek bambaşka noktalarda sonlanıyor.

Neyse ben birkaç hoşuma giden yeri paylaşayım da gerisinin tadı da size kalsın :) Okuyan olursa lütfen yorumlarınızı paylaşın. Belki ortak bir kitap zevkimiz vardır da bana da önerilerde bulunursunuz :) Şimdiden iyi okumalar :)
Not: Fotoğraf " http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/2016/01/nermin-yldrm-unutma-dersleri.html "  google görsellerde aratılırken rastladığım bu blogdan alıntıdır. Bu kitap sayesinde bir blogger daha keşfettim demek bu :) Bence bu bloga da bir göz gezdirin derim ;)

--KİTAPTAN GERİYE KALANLAR--

"" Neydi bu şimdi ? Bütün manyaklar beni mi bulurdu? O an atasözü olarak dünyaya gelsem, "alem deliye,ben akıllıya hasret"tim kesin.""

""Aşk, kazanmayı planladığınız değil, kaybetmeyi göze aldığınız şeylerin toplamıdır.""


"Malum, aceleye gelmiş tanışıklıklar, ekseriyetle aslında hiç tanışılmadığının fark edilmesiyle noktalanır." :) Siz siz olun aceleye getirmeyin...

Sevgiler...

2 yorum:

  1. Blogunuzu yeni keşfettim ve bu kitap yorumunuzdan etkilenip okumaya karar verdim, bitirince ben de yorumlarımı yazmak isterim,
    Bize de bekleriz,

    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ben de yorumlamanızı merakla bekliyorum..

      Sil